Stichting Ons Huis Heemskerk bevindt zich in de bebouwde kom van Heemskerk. Deze wordt omringd door vier verschillende landschappen: Het duinlandschap, het open polderlandschap, de stedelijke kern Heemskerk en het tuinbouwgebied. Beide locaties bevinden zich op loopafstand van het Heemskerks dorp.

De WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) streeft naar een participatie samenleving. Dit is precies wat we proberen te bereiken bij Ons Huis Heemskerk.

De zorgwoning ligt midden in een woonwijk naast en gedeeltelijk over het logeerhuis ”Ons Huis”. De direct omwonenden kennen het logeerhuis al ruim 20 jaar en zijn zeer betrokken.

Er zijn uit de buurt meerdere vrijwilligers die zich hebben aangemeld en er is in samenspraak met de gemeente, buurtbewoners en de Stichting een nieuwe passende speelplaats gerealiseerd waar iedereen gezamenlijk kan spelen.